Innerommet

Vi verdsetter nok voksne og godt arbeidsmiljø for liten og stor

Vi er 15 ansatte fordelt på 3 avdelinger, som gjør voksentettheten god.

Alle avdelingene har et stort oppholdsrom og et "lillerom". I rommene er vi opptatt av gode lekemiljøer og tilrettelegge for "rom i rommet" - å gi barna en mulighet til å finne rom til å leke i mindre grupper og bevare den gode leken. Avdelingene har en fingarderobe med hylleplasser til alle barna hvor vi henger fra oss sekker, har kurver med skiftetøy og en hylleplass hvor barna kan legge de små skattene de finner gjennom dagen; her finner vi både småstein, pinner, glinsende perler, blomster, tegninger og alt annet man kan komme over i løpet av en dag. I grovgarderobene har vi alt av yttertøy og utesko på egne kroker og skohyller. Avdelingene har hver sine bad med doer til barna og vasker i barnehøyde.

Midt mellom alle avdelingene finner vi fellesområdet vårt. Her kan vi møtes til fellessamlinger, markeringer eller arrangementer som karneval, nissefest eller barnehagens bursdag. Kjøkkenet vårt finner vi også her. Det er spennende å være med på å lage mat eller dele opp frukt med de voksne.

I personalgangen finner vi styrer Nina Cecilie og det spennende glassmonteret hennes. Her er det utstillinger som skiftes ut regelmessig basert på årstid, høytid, interesser eller små skatter som dukker opp. Det er mange spennende bøker og leker her også. Det er et høydepunkt for barna å være med på å se i vinduene til kontoret; her er det ofte både kjente figurer som Gruffalo, Pulverheksa, snømenn, biler, dyr og lysdekorasjoner. I personalgangen har vi også et bokrom og formingskottet vårt.

Barnehagen har også inngått avtale med Biooffice om planter og naturlig dagslys på alle avdelingene. I både fin- og grovgarderobene våre har vi fått mattesystemet Renholdssoner. Det gjør at inneklimaet blir bra.

Vi er en miljøfyrtårnbedrift og vi sorterer søppel ihht Lier Kommunes ordning.