Blåbærstua

På Blåbærstua er det i år 15 barn i alderen 1-2 år. Mottoet "lek, glede og humor" merker man godt på både barn og voksne! Her har alle sin plass, og vi savner de som ikke kommer. Som barna pleier å si: "barnet er sykt. Så kjedelig!". Prosjektarbeidet vårt om følelser er spennende å utforske. Vi jobber med å være en god venn, vise omsorg og gi trøst. Sammen kan vi le, smile, tulle, tøyse, men også gråte og være sint. Vi er gjerne ute for å sykle, koste, skli eller gå tur, og i forming elsker vi å bruke glitter. Vi har regelmessige dansefester både ute og inne. Bli med, da vel!

Her er den ene lekekroken vår. Hvilke lekekasser som står tilgjengelig for oss bytter litt på, men vi har alltid traktorene og lastebilene ute på gulvet. Vi er også gode på å spørre etter det vi gjerne vil leke med, og de voksne er ikke vanskelige å be.

Her er uroen vi har hengende over bordet. Dyrene på gården danser så fint når de voksne svinger på uroen. Bak i bildet ser dere lesekroken vår.  Vi er glade i bøker, og henter oss gjerne en bok fra bokkassa. Vi leser masse, både etter måltidene, i overganger og i lek. De voksne sitter omtrent alltid på gulvet når vi leker, så det er lett å finne noen å lese eller leke med.

I gangen har vi også en lekehylle. Her kan dere også se noen av vinterbildene vi har lagd i år. Er de ikke flotte? Når vi finner frem maleskjortene vet vi fort hva vi skal. Hurra, her blir det glitter! Vi liker også å tegne, og gjerne å lage store bilder sammen alle sammen. Vi har et bord i gangen vi kan brette ned fra veggen hvor vi gjerne pusler puslespill, leker med plusspluss, leser bøker eller lignende. Vi kan også spise mat her om vi vil dele oss i mindre grupper.