Maurtua

På Maurtua er det i år 22 barn i alderen 3-5 år. Vi deler oss ofte i aldersblanda grupper for å gå på tur, har prosjektarbeid og leker. Både barn og voksne på Maurtua er glad i å være ute, og er gjerne på tur flere dager i uka. Støtt og stadig finner vi på nye, spennende ting å gjøre.

Her ser dere litt av prosjektarbeidet vårt. Vi leker oss med ord og rim, og bader i et stort og variert språk. På veggen kan dere se mange av de vi møter i boka vår.

Her er en av lekekrokene våre. Vi leker mye med dukker og dyr, men du finner oss ofte med puslespill, brettspill, tegnesaker, magneter eller legoklosser også. Her bobler kreativiteten nesten over hos både barn og voksne, vi har omtrent alltid flotte formingsprosjekter gående.

Hver morgen går vi gjennom dagtavla vår. I dag skal vi vaske hender før det er matboksfrokost, noen av oss skal leke ute mens de andre har prosjektarbeid, så bli det lunsj og hviling. Etter hviling er det frukt før vi etter hvert skal hjem. Bak figurene finner vi forskjellige sanger som vi synger før maten. Hver dag får ett nytt barn velge hvilken form vi skal se på.